Saturday 29 December 2012

Hi 2013...bye 2012

Salam untuk semua!

2012 akan berakhir. Aq x suka membuat 'azam' dan x pernah pun berazam. Yang aq fikir "semalam adalah baik, hari ini yang lebih baik untuk persediaan esok yang terbaik". Idup aq simple je, klau nak buat...buat, x nak...x payah buat.

Allah SWT anugerahkan akal. So klu rasa buat jadi lebih cergas, buat ari nie... jgn tunggu esok. Konon "azam' tahun baru. Klu sampai masa ajal kita, x tunggu esok...sesaatpun x de. Sbb tu aq mcm ni, x berazam. Klu ari ni kita rasa nak jumpa ibu bapa di kampung tp tiada kemampuan dr segi masa, jarak dan sebagainya. Ataupun juga x dpt dihubungi melalui telefon... berwuduk lah, angkatkan doa kepada Allah SWT...hadiahkan kpd mereka. Jgn tunggu2, jgn berazam "tahun 2013, aku akan selalu menjengok emak dan ayah" sedangkan kita blum tahu kemampuan kita esok.

Cuma satu...Allah SWT ada, Dia sentiasa disisi kita. Dan Dia sentiasa tahu...apa yg kita x tahu. Krn itu, buat shj ari ni...apa yg kita tahu apa yg buruk dan apa yang baik, apa dosa dan apa pahala. LAKUKAN HARI INI! BUKAN ESOK.

No comments:

Post a Comment